www.radeberry.com

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Indicatori economici importanti ai Zonei Euro - Partea II

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Indicatori economici importanti ai Zonei Euro - Partea II

    Indicele Preturilor de Consum:

    Indicele preturilor de consum arata modificarea preturilor anumitor bunuri si servicii care formeaza cosul de consum. Cu cat IPC (CPI) este mai mare, cu atat este mai bine pentru Euro si invers. Daca ECB are o tinta de inflatie de 1%, iar CPI creste peste acest nivel, ECB va lua in considerare o posibila marire a ratei de dobanda. Daca CPI creste cu mai putin de 1%, Banca Centrala are mai mult loc de manevra pentru ajustarea politicii monetare si a ratelor de dobanda. Daca CPI creste substantial, atunci ECB va fi motivata sa creasca ratele de dobanda pentru a tine inflatia sub control. Acest lucru este favorabil Euro. Daca CPI stagneaza, sau preturile scad, atunci este posibila o taiere a ratei de dobanda. CPI are cateva componente majore: una este legata de pretul energiei, iar alta se refera la pretul bunurilor alimentare. Acestea doua sunt foarte volatile si din aceasta cauza pot duce in sus, in mod exagerat, nivelul CPI. Desi sunt, fara dubiu, luate in calcul pentru nivelul IPC, de foarte multe ori traderii sunt atenti si la cresterea pe componente, pentru a intelege mai bine nivelul real. Oricum, in general, o crestere brusca a acestui indicator va duce la cumpararea Euro si invers.



    Indicatorul ZEW din Germania:

    Acest indicator arata diferenta dintre numarul de analisti economici optimisti si cei pesimisti in ceea ce priveste economia germana pentru urmatoarele 6 luni. Evident, o cifra pozitiva va fi un semnal pozitiv pentru Euro, iar una negativa va duce la scaderea Euro. Indicatorul este important pentru ca, in primul rand, arata productivitatea economica a Germaniei, cea mai mare economie din zona Euro. In al 2-lea rand, arata si nivelul la care se vor situa alti indicatori economici (sau cel putin daca se vor modifica pozitiv sau negativ). De exemplu, poate fi vorba despre Comenzile fabricilor, Productia industriala, sau chiar despre Vanzarile din sectorul retail. De aceea indicatorul este unul dintre cei mai importanti si are un mare impact asupra pietei in momentul publicarii. Acesta genereaza o mare volatilitate, cel putin in ziua in care este publicat.


    Indicatorul IFO din Germania:

    Indicatorul IFO pe Germania este similar indicatorului ZEW, in sensul ca masoara sentimentul, increderea in economia germana. Diferenta vine din faptul ca acesta include parerea executivilor companiilor. De regula, o imbunatatire a indicatorului duce la cresterea Euro, iar o inrautatire sau stagnarea acestuia duce la scaderea Euro. Indicatorul IFO urmeaza, de regula, indicatorul ZEW, reflectand sentimentul in ceea ce priveste starea economiei germane. In cazul in care apare o discrepanta intre cei 2, traderii tind sa acorde o mai mare importanta indicatorului ZEW, tocmai pentru ca acesta nu include si parerea subiectiva a executivilor.


    Productia industriala:

    Productia industriala masoara totalul productiei in zona Euro pe baza lunara si anuala. Indicatorul este foarte important iar o imbunatatire a acestuia poate duce la cresterea Euro si invers, scaderea acestuia poate genera scaderea monedei. Motivul pentru care indicatorul este important este acela ca reprezinta o confirmare a indicatorilor economici care il preceda (PPI, CPI, Vanzari retail, etc. ); singurul indicator care este publicat dupa este CPI estimat pentru zona Euro. Din acest motiv, de cele mai multe ori nivelul indicatorului este deja luat in pret la momentul publicarii.


    Productia industriala din Germania:

    Productia industriala din Germania este un indicator compus care simbolizeaza aproximativ 40% din PIB. Indicatorul este important pentru ca masoara nivelul productiei industriale din Germania; imbunatatirea acestuia duce, de regula, la cresterea Euro, in timp ce scaderea acestuia face ca trederii sa vanda moneda unica. Motivul pentru care acest indicator este mai important este acela ca, pe de o parte masoara productia industriala a celei mai mari economii din zona Euro, si, pe de alta parte, este unul dintre primii indicatori referitori la productie care se publica. Daca Germania inregistreaza o scadere, atunci mai mult ca sigur nici productia industriala din zona Euro nu va fi tocmai buna, cel putin din puctul de vedere al traderilor. In general, din acest motiv, indicatorul pentru zona Euro este luat in pret inainte de a fi publicat. Indicatorul pe Germania are 4 componente importante: manufactura, cu o pondere de 82% din indicator, constructiile cu 9,5%, sectorul energetic cu 5,9% si mineritul cu o pondere de doar 2,7%. Desi toate cele 4 componente sunt importante pentru Germania, miscarile sectorului manufatura au totusi cel mai mare impact asupra indicatorului si este, deci, cel mai important pentru traderi.



    Comenzile fabricilor din Germania:

    Indicatorul masoara volumul comenzilor din sectorul productiei in Germania. Acesta este foarte important pentru multi traderi. O cresterea a cifrei va duce la cumpararea Euro, in timp ce scaderea acestuia declanseaza vanzarea Euro. Importanta acestui indicator este data nu doar de faptul ca masoara sanatatea afacerilor, dar si faptul ca ajuta la prognozarea altor indicatori economici cheie, cum ar fi vanzarile de retail. Atunci cand comenzile sunt mari, producatorii au nevoie de stocuri mai mari pentru ca, probabil, cunsumatorii cumpara mai mult. Traderii monitorizeaza acest indicator si in special componentele sale, inainte de a tranzactiona Euro. Cele 4 componente majore sunt: bunuri intermediate (45.6%), bunuri de capital (35.1%), bunuri cu amortizare (11.8%) si bunuri fara amortizare (7.4%). Toate cele 4 sunt foarte importante din motive diferite. Traderii vor considera primele 2 componente ca reflectand puterea sectorului afacerilor din Germania. Daca aceste categorii sunt in crestere, atunci si alti indicatori ulteriori, cum ar fi PMI, vor fi probabil mai buni. Ultimii 2 indicatori dau informatii despre increderea consumatorilor si vanzarile de retail. Daca acestea sunt peste asteptari, atunci Euro va creste. Traderii sunt precauti in interpretarea acestui indicator datorita faptului ca cresterea unui sector poate fi contrabalansata de scaderea altuia. Mai mult, in anumite perioade de timp, se poate pune mai mare accent pe nivelul unei anumite componente a indicatorului. Din acest motiv, traderii prudenti vor considera mai intai importanta fiecarei componente si apoi vor actiona in consecinta.



    Costul cu forta de munca in zona Euro:

    Costurile cu forta de munca in zona Euro (atat cele directe, cat si cele indirecte), arata cheltuielile pe care angajatorii le au cu salariatii lor. Traderii considera, in general, costuri in crestere ca fiind un semnal negativ pentru Euro; in schimb scaderea acestora va generea cresterea monedei. Totusi, trebuie inteleasa complexitatea acestui indicator. Pe de o parte, acestea pot fi interpretate ca avand un impact negativ asupra afecerilor, dar, pe de alta parte, pot fi considerate ca reprezentand un stimul pentru economie. Aceasta pentru ca este posibil ca firmele sa angajeze mai multa forta de munca calificata, deci mai scumpa, pentru a creste gradul de specializare. In acest caz, inseamna ca indivizilor le este mai bine, ceea ce indica optimism pentru zona Euro si, deci, moneda va creste. Totodata exista posibilitatea ca in timp ce costurile cresc si veniturile sa creasca, de asemenea. Astfel, profitul net al afacerilor va ramane constant, dar veniturile salariatilor vor creste. Acesta este un semnal pozitiv pentru Euro si va duce la cresterea acestuia. Intelegerea complexitatii acestui indicator este influentata de contextul economic actual din zona Euro. Daca zona Euro ar fi in crestere, atunci cresterea costurilor cu forta de munca ar putea fi un semnal pentru cumpararea Euro. In caz contrar, costurile in crestere vor duce la scaderea Euro.



    De Mihai Iacob, Trading Instructor ForexEDU



    Tranzactioneaza pietele financiare ALTFEL !
    Community trading este un concept unic bazat TRANSPARENTA ABSOLUTA pe INTERACTIUNE PERMANENTA si intre traderi. Este singurul mediu in care vei dori sa tranzactionezi in viitor.
    ★PLATFORMA UNICA - 4 ani de eforturi continue alaturi de TOOMIT pentru dezvoltarea unei platforme care sa poata satisface rigorile unui nou concept.
    ★TRANSPARENTA100 %- Singura platforma in care toti traderii pot interactiona intre ei, fie ca au conturi reale sau demo.
    ★CONTURI SEGREGATE - Fondurile clientilor sunt separate de conturile companiei si nu pot fi folosite in scopuri operationale.
    ★REGLEMENTAT CYSEC - trade.Berry este o marca R Capital Solutions, autorizata de CySec cu licenta 246/14 si pasaportata in Romania cu Decizia ASF 1687/2014
    PROBEAZA FARA RISC CU UN CONT DEMO!
Working...
X